
Privacyverklaring
Zoals je waarschijnlijk verwacht, verzamelen & gebruiken wij informatie over jou om onze diensten feilloos te kunnen uitvoeren. Omdat we veel belang hechten aan jouw privacy en de bescherming van jouw persoonsgegevens, doen wij er alles aan om ze veilig te bewaren. We doen dit volgens de GDPR-regelgeving die sinds 27 april 2016 van kracht is (ook wel gekend als de ‘algemene verordening gegevensbescherming’ of afgekort AVG).
In deze privacyverklaring lichten we toe welke persoonsgegevens wij verzamelen, waarvoor we ze gebruiken en op welke manier we deze beschermen. Om de verklaring goed te kunnen begrijpen, leggen we de gebruikte termen hieronder uit:
​
-
Het ligt waarschijnlijk voor de hand, maar je wordt in deze verklaring aangeduid als 'je, jij, jou, of jouw'.
-
Als we het over 'wij, we, ons, onze' hebben, bedoelen we natuurlijk Pact.
Deze verklaring bevat heel wat informatie, maar neem ze zeker zorgvuldig door. We hebben alvast een inhoudsopgave toegevoegd om onmiddellijk naar de onderwerpen te gaan die je interessant vindt.
​
​
​
Welke persoonsgegevens verzamelen wij van jou?
De gegevens die wij van jou verzamelen, zijn onder meer:
-
Identificatiegegevens zoals o.a. je naam, voornaam, adres en andere gegevens wanneer deze nodig zijn om onze diensten goed te kunnen uitvoeren.
-
Contactgegevens zoals je mailadres en telefoonnummer.
-
Bedrijfsgegevens zoals bijvoorbeeld je ondernemingsnummer, activiteit, sector, aantal werknemers en sociaal secretariaat.
-
Als je contact met ons opneemt via mail of het contactformulier op de website, houden we deze correspondentie in bepaalde gevallen bij omdat dit belangrijk kan zijn voor een goede dienstverlening naar jou toe.
-
We kunnen anonieme informatie verzamelen over je handelingen en activiteit op onze website zoals a.o. browsertype, de pagina’s die je bezoekt, op welke knoppen of linken je doorklikt enz. Met deze informatie kunnen we onze website & diensten blijven verbeteren.
-
We kunnen op bepaalde momenten ook je mening of feedback vragen om onze dienstverlening en producten te verbeteren.
Waarom verzamelen & gebruiken we jouw gegevens?
We verzamelen deze gegevens voor verschillende doeleinden:
-
In de eerste plaats om ervoor te zorgen dat we onze dienstverlening vlot en goed kunnen uitvoeren naar jou toe. Die dienstverlening kan heel breed zijn: het beantwoorden van informatievragen, opmaak van offertes, uitvoering van de overeenkomst, het geven van adviezen, nazorg wanneer een overeenkomst is afgelopen, ….
-
Daarnaast hebben we je gegevens ook nodig om te voldoen aan bepaalde wettelijke verplichtingen. Denk bijvoorbeeld aan de verplichte vermeldingen op een factuur.
-
Om onze website, interne tools, bestaande of nieuwe diensten verder te ontwikkelen en te verbeteren.
-
Om incidenten of klachten te onderzoeken & hierop te reageren.
-
Voor marketingdoeleinden.
​
Wat zegt de wet hierover?
In de GDPR-regelgeving staat dat er een ‘rechtsgrond’ moet zijn om persoonsgegevens te verzamelen en gebruiken. Bedrijven moeten dus een rechtsgeldige reden hebben. De GDPR-wetgeving heeft een limitatieve opsomming gemaakt van de mogelijke rechtsgronden. Bij Pact verzamelen en verwerken we jouw gegevens op basis van 4 rechtsgronden:
-
We verzamelen en verwerken gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de dienstverleningsovereenkomst
-
We verzamelen en verwerken gegevens die noodzakelijk zijn om te voldoen aan de wettelijke verplichtingen.
-
We verzamelen en verwerken gegevens die nodig zijn voor de behartiging van gerechtvaardigde belangen van Pact, zonder afbreuk te doen aan jouw rechten en vrijheden als individu. Een voorbeeld hiervan is bestaande klanten informeren over soortgelijke diensten.
-
Wanneer wij gegevens verzamelen of verwerken voor een doeleinde dat niet binnen één van deze rechtsgronden valt, dan mogen we dit enkel doen met jouw uitdrukkelijke en voorafgaande toestemming. We vragen bijvoorbeeld toestemming wanneer het gaat om directe marketing bij prospects. Je hebt het recht om deze toestemming ten allen tijde in te trekken.
​
​
Moet je ons de persoonsgegevens geven waar we je om vragen?
Je bent niet verplicht om je persoonsgegevens aan ons te bezorgen maar het maakt het helaas wel onmogelijk voor ons om met je samen te werken en onze diensten aan te bieden zonder je persoonsgegevens.
Hoe lang bewaren we jouw persoonsgegevens?
De bewaarperiode van jouw persoonsgegevens is afhankelijk van het doeleinde. We zorgen ervoor dat we jouw gegevens niet langer bewaren dan nodig is voor het respectievelijke doel, tenzij er wettelijk een langere bewaartermijn is voorzien.
​
Delen we jouw persoonsgegevens mee aan anderen?
Bepaalde persoonsgegevens die we van jou verzamelen, moeten we doorgegeven aan derden zoals onze boekhouder of verzekeringsmaatschappij (in het geval van een schade-dossier). Ook is het mogelijk dat we je persoonsgegevens moeten doorgegeven door een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan bepaalde wettelijke verplichtingen.
Wij zullen je persoonsgegevens in geen geval verkopen of commercieel ter beschikking stellen aan derden zoals directe marketingbureaus of andere gelijkaardige dienstverleners, tenzij met je voorafgaande en uitdrukkelijke toestemming.
​
Geven wij jouw persoonsgegevens door buiten de Europese Unie?
We geven je gegevens niet door aan landen buiten de Europese Unie. Dat zijn landen die gevestigd zijn buiten het grondgebied van de Europese Economische Ruimte (Europese Unie + IJsland, Noorwegen en Liechtenstein). We doen dat mogelijk wel als we gebruik maken van een cloudservice-provider. In dat geval nemen we alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat jouw gegevens worden beschermd zoals bepaald in de GDPR-regelgeving.
​
Wat zijn jouw rechten?
-
Het recht op inzage in je gegevens
Je hebt het recht om te vragen of wij persoonsgegevens van jou verwerken. Als dat het geval is, heb je ook recht op inzage & op informatie over hoe je gegevens verwerkt worden. Daarnaast mag je een afschrift vragen van de persoonsgegevens waarover wij beschikken.
-
Recht op het corrigeren van je persoonsgegevens
Als je vaststelt dat de persoonsgegevens die wij over jou hebben niet correct zijn, heb je het recht om deze te laten aanpassen of aanvullen. Laat het ons zeker weten wanneer je merkt dat jouw persoonsgegevens onjuist, onvolledig of verouderd zijn.
-
Recht om vergeten te worden of op beperking van verwerking
In bepaalde situaties mag je vragen om je persoonsgegevens te wissen of om het gebruik van je gegevens te beperken. Je kan op ieder moment zo’n verzoek indienen. Wij kijken na of je verzoek gegrond is op basis van de GDPR-regelgeving.
Wanneer je verzoek gegrond is, zullen we je persoonsgegevens wissen of het gebruik beperken en dit verzoek ook bezorgen aan eventuele derden waaraan je gegevens werden doorgegeven. Het is wel zo dat we je niet meer van dienst kunnen zijn als je gegevens eenmaal zijn gewist. Wil je later toch nog gebruik maken van onze diensten, dan zal je je persoonsgegevens opnieuw moeten doorgeven.
​
-
Recht op overdraagbaarheid van je persoonsgegevens
Je hebt het recht om de persoonsgegevens waarover wij beschikken, op te vragen en te ontvangen in een gestructureerde, gangbare en machine-leesbare vorm. Bijvoorbeeld: je mag je persoonsgegevens opvragen in een bepaalde bestandsvorm zodat je ze aan een ander bedrijf of verwerkingsverantwoordelijke kan bezorgen.
-
Volledig geautomatiseerde besluitvorming
Je hebt het recht om niet te worden onderworpen aan een volledig geautomatiseerde besluitvorming. Volledig geautomatiseerd wil zeggen dat er geen menselijke tussenkomst is die bijdraagt tot de besluitvorming. We geven een concreet voorbeeld van zo’n automatisering: een bankbediende voegt allerhande gegevens in op het platform van de bank met het oog op het verkrijgen van een lening voor zijn klant. De software zal op basis van de ingevoerde gegevens onmiddellijk – dus zonder enige betekenisvolle tussenkomst van een persoon - bepalen of er een krediet zal worden verleend. We bevestigen dat wij op geen enkele manier gebruik maken van volledig geautomatiseerde besluitvorming.
​
-
Recht om bezwaar te maken
Zoals je eerder hebt gelezen in deze verklaring, kunnen we je gegevens o.a. gebruiken voor de behartiging van gerechtvaardigde belangen of op basis van toestemming. Wanneer de verwerking van jouw gegevens gebeurt op basis van deze rechtsgronden of voor directe marketing, heb je het recht om bezwaar te maken tegen het gebruik van je gegevens voor deze doeleinden.
​
-
Hoe kan je gebruik maken van je rechten?
Als je gebruik wilt maken van één of meerdere rechten, kan je een e-mail sturen naar tamara@pactpayroll.be. Om ervoor te zorgen dat niet zomaar iedereen je gegevens kan opvragen, vragen we wel om een bewijs van identiteit af te leveren samen met je verzoek.
Tot slot kan je ook steeds terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit als je een klacht hebt of als je het gevoel hebt dat jouw rechten geschonden worden:
​
​
Hoe zorgen wij voor de beveiliging van jouw gegevens?
Wij hechten veel belang aan de veiligheid van je persoonlijke gegevens. Daarom maken wij gebruik van meerdere technische maatregelen om jouw gegevens maximaal te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, verlies of openbaarmaking. Wij bewaren jouw persoonlijke gegevens op computersystemen die beveiligd zijn via toegangsbeheer, coderingssleutels, wachtwoorden en 2-stapsverificatie.
​
Ons cookiebeleid op de website
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestandje dat opgeslagen wordt op je computer of mobiel apparaat wanneer je onze website bezoekt. In dat tekstbestand wordt informatie opgeslagen voor verschillende doeleinden. Wanneer je de website later opnieuw bezoekt, worden deze cookies opnieuw verstuurd naar de website. Op die manier herkent de website jouw browser en moet je bv. je taalvoorkeur geen tweede keer meer aanduiden.
Soorten cookies
Er bestaan 4 soorten cookies die worden gebruikt op websites:
-
Essentiële cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van de website en mobiele versie. Ze zorgen dat je probleemloos kan navigeren op onze website en alle functionaliteiten feilloos werken. Deze cookies worden geplaatst van zodra je de website binnenkomt, er is geen toestemming van de gebruiker nodig.
-
Functionele cookies bewaren jouw voorkeur als websitebezoeker, zoals bv. taalvoorkeur, met als doel de gebruiksvriendelijkheid te verhogen en je een optimale surfervaring te bieden. Deze cookies worden pas geplaatst nadat je uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven via de cookiebanner.
-
Analytische cookies verzamelen gegevens over je surfgedrag op de website. Met die gegevens kunnen we onze website constant verbeteren en verder ontwikkelen. Deze cookies verzamelen echter enkel anonieme gegevens zodat het niet mogelijk is om de gebruiker in kwestie te identificeren. Zij helpen ons enkel de werking van onze website te verbeteren, te begrijpen wat de interesses van onze gebruikers zijn en te meten hoe doeltreffend de inhoud van onze website is.
-
Tracking cookies worden gebruikt om een profiel van de websitebezoeker op te bouwen. Op basis hiervan kan er bijvoorbeeld een aangepaste versie van de website getoond worden. Deze cookies volgen dus je activiteit op het internet waardoor je tijdens het surfen gepersonaliseerde aanbiedingen of advertenties ziet.
Wij gebruiken op onze website enkel essentiële, functionele en analytische cookies. We geven je hieronder graag concrete info over de cookies op https://www.pactpayroll.be.
​
Essentiële & functionele cookies
Onze website is gebouwd met software van wix.com. De software van Wix maakt gebruik van essentiële cookies die je niet kan weigeren. Hieronder vind je een opsomming van de essentiële cookies op onze website.
​
-
XSRF-TOKEN → gebruikt om veiligheidsredenen | duur: sessie
-
bSession →gebruikt voor meting van de effectiviteit van het systeem | duur: 30 minuten
-
fedops.logger.defaultOverrides → gebruikt voor meting van de stabiliteit en effectiviteit | duur: 12 maanden
-
hs → gebruikt om veiligheidsredenen | duur: sessie
-
ssr-caching → gebruikt om aan te geven vanaf welk systeem de site is weergegeven | duur: 1 minuut
-
svSession → gebruikt in verband met de aanmelding van gebruikers | duur: 2 jaar
​
Analytische cookies
Wij maken op onze website ook gebruik van de externe app Google Analytics. Google Analytics plaatst analytische cookies waarmee we de websitebezoeken kunnen meten en analyseren. Zo weten we onder meer hoeveel keer een bepaalde pagina wordt gelezen. Hieronder vind je de gebruikte cookies van Google Analytics. Voor meer informatie , verwijzen wij naar de privacyverklaring op hun website.
​
-
_ga → om gebruikers te onderscheiden | duur: 2 jaar
-
_gid → om gebruikers te onderscheiden | duur: 24 uur
-
_ga_<container-id> → gebruikt om de sessiestatus te bewaren | duur: 2 jaar
Cookies beperken, blokkeren of verwijderen
Cookies hebben een vervaldatum. Sommige cookies worden bijvoorbeeld automatisch verwijderd wanneer je je browser afsluit (de zogenaamde sessie-cookies), terwijl andere langere tijd op je toestel blijven staan (de zogenaamde permanente cookies). Deze permanente cookies worden wel automatisch verwijderd na een bepaalde periode. Die periode kan verschillen per cookie.
Via je browser-instellingen kan je het gebruik van cookies op elk moment beperken of blokkeren en eveneens cookies uit het verleden verwijderen. Deze handelingen kunnen er echter wel voor zorgen dat onze website niet optimaal werkt wanneer je ze bezoekt. De volgende links leggen uit hoe je toegang krijgt tot de cookie-instellingen in verschillende browsers:
​
Cookie-instellingen in Firefox
Cookie-instellingen in Internet Explorer
Cookie-instellingen in Google Chrome
Cookie-instellingen in Safari (OS X)
Cookie-instellingen in Safari (iOS)
Cookie-instellingen in Android
Andere nuttige informatie over cookies en de Belgische regelgeving hieromtrent, vind je terug op de website van de Gegevensbeschermingsautoriteit.
​
​
Vragen of opmerkingen over jouw persoonsgegevens?
Heb je vragen of opmerkingen over deze verklaring, contacteer ons dan via mail op tamara@pactpayroll.be.
Hieronder vind je ook nog eens onze bedrijfsgegevens terug indien je ons via een andere weg wil contacteren:
​
Pact Payroll CommV
Schoolstraat 45
3640 Kinrooi
KBO-nummer 0802.936.009
​
Wat als er wijzigingen gebeuren aan deze verklaring?
De voorwaarden van deze verklaring kunnen van tijd tot tijd wijzigen. Wij zullen alle wijzigingen steeds onmiddellijk publiceren in de privacyverklaring op onze website.