top of page

Onze diensten

Pact is ontstaan door het samenbrengen van 3 grote passies: payroll, coaching & opleiding. Deze combinatie zorgt ervoor dat wij niet alleen je personeelsadministratie naar een hoger niveau tillen, maar ook jou en je werknemers!

Je bent op zoek naar een partner die het beheer van de personeelsadministratie tijdelijk

of definitief overneemt.

Je wil de personeelsadministratie

zelf uitvoeren maar hebt nood aan begeleiding om het correct & efficiënt te doen.

Je wil een interne bedrijfsopleiding of infosessie  organiseren voor je medewerkers

en hebt nood aan een opleidingsadviseur.

Startende werkgevers

Wij staan ook klaar voor ondernemers die nadenken over hun eerste werknemer.

​

We bieden een antwoord op al jouw vragen & zorgen rond aanwerving, we geven je een duidelijk inzicht in de (administratieve) verplichtingen én we helpen je met de effectieve opstart als werkgever.

Voorbereiden van de maandelijkse loonberekening: doorgeven van prestaties, afwezigheden, onkosten, premies, ...

Opvolging van ziekte, verlofsaldo’s, recuperatie overuren, ...

Aanspreekpunt voor  je medewerkers alsook voor het sociaal secretariaat & interimkantoren

Aankoop & beheer van

materiaal voor je werknemers: werkkledij, laptops, gsm’s, bedrijfswagens, ...

Personeelsdocumenten:

aanvragen tijdskrediet, werkloosheidsformulieren, 

tewerkstellingsattesten, educatief verlof, ...

Gesprekken en bijhorende administratie voor aanwervingen, evaluaties & ontslagen

Wat is het verschil tussen Pact en een sociaal secretariaat?

Wanneer je personeel in dienst hebt, moet je een aantal verplichtingen nakomen als werkgever: het opmaken van loonbrieven, individuele rekeningen, fiscale fiches, RSZ-kwartaalaangifte enz. De meeste bedrijven hebben echter niet de juiste kennis of software in huis om dit zelf te doen.
 
Om die reden is het aan te raden je aan te sluiten bij een erkend sociaal secretariaat! Zij beschikken over de juiste tools en zorgen voor jouw maandelijkse loonberekening, de jaarlijkse werknemersdocumenten en de verplichte aangiftes naar de RSZ, fiscus en andere instanties. De dienstverlening die is inbegrepen bij je aansluiting, verschilt per sociaal secretariaat en hangt vaak af van de (extra) vergoeding die je wil betalen.

Maar een sociaal secretariaat kan helaas niet alles van je overnemen. Ze zijn niet persoonlijk aanwezig in je bedrijf waardoor een aantal taken bij jou als werkgever blijven. We hebben hier enkele voorbeelden genoteerd. 


Die taken kunnen wij van je overnemen in de mate waarin jij het nodig hebt. Wil je het toch graag zelf beheren maar heb je nog wat begeleiding nodig? Ook dan staan we voor je klaar!

bottom of page